Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role médií a mediálních sdělení v seriálu Vyprávěj
Pajerová, Karolína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Role médií a mediálních sdělení v seriálu Vyprávěj se zabývá využitím médií a mediálních sdělení ve všech dílech oblíbeného seriálu České televize Vyprávěj. Práce se zabývá tím, jaké všechny role média a mediální sdělení v seriálu zastávají a jakým způsobem je tvůrci seriálu využívali. Ohled je brán i na to, jaká konkrétní média jsou v seriálu představena a jak s nimi postavy seriálu přichází do styku. V teoretické části jsou představeni zástupci nejznámějších českých a československých rodových seriálů, jedním z nich je Vyprávěj. Ten je představen v následující kapitole spolu s jeho tvůrci, postavami, které se v seriálu vyskytují, oceněními a názory odborníků i diváků. Následně je na několika stranách představeno i československé mediální prostředí v 60., 70. a 80. let a české v 90. letech a na začátku nového milénia. Prostor je dán i samizdatovým a exilovým médiím, reklamě a internetu. V praktické části je pak analyzován seriál Vyprávěj z hlediska využití médií a mediálních sdělení. V šesti kategoriích je detailně představeno, jakou měla média a mediální sdělení v jednotlivých dílech Vyprávěj funkci, jaká média se v seriálu nejčastěji vyskytovala i to, jak s nimi v seriálu interagovali sami postavy.
Role médií v současné společnosti z hlediska politického rozhodování (na příkladu voleb do PS PČR v r. 2021).
Pastrnková, Nela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Diplomová práce si klade otázku, jakou roli sehrávají současná média v české společnosti při politickém rozhodování. Jejím účelem je podnítit čtenáře k zamyšlení nad tím, jaký vliv na nás mohou média mít. Teoretická část pojímá druhy médií, jejich účinky a masovou komunikaci včetně politické. Prostor je věnován také politickému marketingu. Následně je provedena analýza mediálních obsahů, jelikož je cílem práce zjistit, zda mediální sdělení zveřejněná ve vybraných typech médií v době jednoho měsíce před konáním voleb mohla ovlivnit rozhodování voličů ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v říjnu roku 2021. Důraz je kladen také na to, jakou roli hrají média v našem politickém rozhodování obecně. Tohoto cíle je dosaženo kombinací kvalitativní a kvantitativní analýzy vybraných mediálních obsahů. Ačkoliv nesmíme opomíjet vliv dalších faktorů, je důležité mít na paměti, že nás média ovlivňují jak v běžném životě, tak při politickém rozhodování, jelikož podstatné množství informací získáváme právě skrze ně. Proto je potřeba nahlížet na ně s odstupem, kriticky nad nimi uvažovat a uvědomovat si jak jejich pozitiva, tak negativa. KLÍČOVÁ SLOVA média, volby, masová komunikace, politický marketing, mediální sdělení

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.